torsdag 1 september 2011

Välkommen till min Blogg!

Här kommer jag att samla mina tankar kring barns skapande och konstupplevelser utifrån
Kursen Atelierista vid HDK, hösten 2011.

Ikväll hade vi vår första träff, den 1:a september och nu sitter jag här och försöker smälta de första intrycken...


Namnet på den här bloggen valde jag för att visa att alla våra tankar, idéer och infall inte alltid kommer neddimpande som färdiga svar utan vägen till svaren ofta först är som skisser och utkast. Det finns ett underbart citat som jag älskar av Antonio Machado: " Medvandrare, det finns inga upptrampade stigar, stigar skapas medan man går." Så därför får det här arbetet med den här bloggen bli som ett slags skissbok som växer fram i takt med ny kunskap och nya intryck...

Jag ser fram emot en spännande höst med samtal runt konst, pedagogik och kreativitet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar