lördag 1 oktober 2011

En kreativ torsdagskväll

Lisa, Linda och Therese- Vill bara tacka för den härliga torsdagen vi fick tillsammans på "mitt lilla" arbete!

vi provade olika grafiska material - kol och tusch, och även de koloristiska materialen, torrpastell, oljepastell och akrylfärg. Vi provade olika sätt att jobba med svampar och med pensel och att skvätta färgen.
Som alltid då man skapar tillsammans uppstår en tät härlig stämning! 
Vi pratade på om stort och smått som rör skapande, kreativitet, miljöer, pedagogik och det känns så kul att få vara med i denna gruppen! Två timmar försvann blixtsnabbt!
Jag har sedan tidigare provat alla dessa material med mina elever, i och med att mitt ämne är måleri och teckning, så nu skall jag fördjupa mig mer i Konstruktionsdelen nästa vecka, förhoppningsvis hos Lisa i Biskopsgården!
Skickar med ett litet smakprov på den härlig torrpastellen, som mina elever uppskattar jättemycket att jobba med, de gillar att smeta ut färg med fingrarna och få "klottra"!
Hade tyvärr glömt kameran till denna kväll så jag fotar detta hemifrån!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar